چاپ کتاب

بیش از 10 سال است که چاپ مکی در حوزۀ چاپ آنلاین فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که چاپ آنلاین می‌توانند نقشی کلیدی در افزایش کیفیت زندگی همۀ ما ایرانی‌ها ایفا کنند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد خدمات چاپ آنلاین شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود زندگی شما عزیزان داشته باشیم.

 

شماره تماس جهت شاوره : 01732237084

چاپ کتاب در گرگان

فرم مشاوره جهت استعلام قیمت

چاپ کتاب و نشر کتاب

چاپ کتاب به عنوان یک اثر ماندگار از نویسنده مورد توجه است. جز بخش نوشتاری ، بخش چاپ و ظاهر بصری آن نیز مورد توجه نویسندگان و خوانندگان قرار دارد.

مجتمع چاپ و بسته بندی مکی در  زمینه نشر و انتشار کتابهای مختلف تجربه کافی دارد.

در مجتمع چاپ و بسته بندی مکی شما می توانید چاپی با کیفیت را تجربه کنید.

 

در نگاه اول، چاپ کتاب و نشر کتاب می‌تواند بسیار شبیه به نظر برسد. اما تفاوت‌های مهمی برای نویسندگان منتشر شده وجود دارد که باید آن‌ها را درک کرد.

چاپ چاپگر کتاب و بستن کتاب تان، در حالی که ناشران کتاب بر داشتن مالکیت معنوی کتاب تان تمرکز دارند.

در حالی که ناشر کتاب حقوق خود را پس از انتشار کتاب حفظ می‌کند، کار چاپگر به محض انتشار یک کتاب انجام می‌شود.

نقش یک چاپگر کتاب چیست?

در مورد چاپ کتاب، نویسنده یا ناشر که کار چاپ را درخواست می‌کند، چاپگر کتاب را به چاپ می‌رساند. این می‌تواند یک سفارش برای یک یا چند کتاب باشد، بسته به قابلیت‌های چاپگر.

نقش یک ناشر کتاب چیست؟

ناشران کتاب به داشتن حقوق کتاب‌هایی که منتشر می‌کنند علاقمند هستند و از فروش کتاب سود می‌برند.

یک ناشر یا حقوق خود را برای انتشار کتابی از مولف به دست خواهد آورد, یا حقوق خود را به خود اختصاص خواهد داد.

یک ناشر معمولاً تمام مسئولیت مالی برای تولید و ترویج کتاب‌هایی که در ازای اکثریت درآمد فروش از کتاب منتشر می‌کنند را می‌پذیرد. مولف کتاب پرداخت حق امتیاز را براساس درصدی از هر کتاب به فروش می‌رساند.

پس از چاپ و بازاریابی این کتاب, یک ناشر نیز ممکن است جنبه‌های زیر از تولید کتاب شامل:

ویرایش

استخدام یک ویرایشگر حرفه‌ای برای تصحیح نسخه‌های اصلی و آماده کردن آن برای انتشار.

آن‌ها ممکن است برای دستور زبان، هماهنگی، طول، و سبک نوشتاری ویرایش کنند.

طراحی

ایجاد یک چیدمان مناسب برای کتاب با انتخاب فونت‌های خاص و قالب‌بندی.

طراحی جلد رو و پشت  کتاب

حقوقی

به دست آوردن کپی‌رایت برای کتاب، ثبت‌نام برای یک ISBN (کتاب استاندارد بین‌المللی) و تنظیم قراردادها و دیگر اسناد قانونی که دارایی معنوی کتاب را حفظ می‌کنند.

بازاریابی

به دست آوردن کتاب خود در مقابل مخاطب هدف خود از طریق سکوهای رسانه اجتماعی، ظاهر نویسنده و دیگر استراتژی‌های بازاریابی و بازاریابی دیجیتال.

توزیع و انبارداری

ثبت موجودی کتاب و توزیع کتاب‌ها به فروشگاه‌ها یا مشتریان مستقیماً به عنوان سفارش دریافت می‌شود.

برخی ناشران ممکن است برای کاهش نیاز به نگه داشتن موجودی، کتاب چاپ کنند.

چاپ تنها یک جنبه از کل فرآیند انتشار کتاب است. انتشار شامل چند مرحله برای گرفتن یک نسخه خام و تبدیل آن به کتابی است که از قفسه‌های خارج می‌شود.

ما ممکن است یک چاپگر دفتری داشته باشیم, اما در اینجا  ما در مجتمع چاپ و بسته بندی مکی به خوبی در صنایع نشر و انتشار اطلاع داریم. در مورد چاپ کتاب یا انتشارات خود تردید نکنید.

بیایید در مورد نحوه انتشار یک کتاب واقعی شویم

برخی می‌گویند نویسندگان می‌توانند با انتشار خود پول زیادی کسب کنند. آن‌ها استدلال می‌کنند که به جای تسویه‌حساب با یک ناشر سنتی, آن‌ها از همه سود لذت می‌برند.

مشکل این منطق این است که اغلب آن چیزی است که برای خود انتشار ارزش دارد.

احتمال این است که ” سود ” هر کتاب فروخته‌شده, اغلب در بهترین حالت, برابر با یک خانواده سلطنتی سنتی باشد.

مشکل این است که به عنوان یک ناشر, تجربه بسیار کمتری در تبلیغ, تبلیغات, بازاریابی, فروش, تحویل و صدور صورت‌حساب نسبت به ناشران سنتی دارید.

علاوه بر این واقعیت که این یک شغل تمام‌وقت است که به احتمال زیاد زمان نوشتن یک کتاب دیگر را رد می‌کند, ناشران سنتی نسخه‌های بیشتری از ناشران خود را می‌فروشند.

این گفته, خود انتشار ممکن است انتخاب شما تحت شرایط خاص باشد. مانند:

شما تلاش‌های خود را برای انجام یک معامله سنتی خسته کرده‌اید. همیشه نشان می‌دهد که نوشتن شما کم‌ارزش است. این فقط به این معنی است که مخاطب شما محدود است و کتاب تان را به یک پیشنهاد کسب وکار برای ناشر تبدیل می‌کند.

کتاب شما مورد علاقه صدها نفر است. من چند جلد از اشعار پدرم را منتشر کردم, چون به صدها دوست و خویشاوند علاقه‌مند بود, اما نه به مخاطبان بازار انبوه که توسط یک ناشر سنتی مورد نیاز بود.

شما استاد دانشگاه یا در برخی مشاغل مشابه هستید که باید ” منتشر یا نابود کنید “, اما حوزه تخصص شما به قدری مبهم است که کتاب‌های شما احتمالاً موفقیت‌های تجاری در مقیاس جرمی نخواهند بود.

در حقیقت دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است به خود انتشار دهید, بنابراین این مساله به کسی تبدیل می‌شود که شما می‌توانید به آن به عنوان یک تامین‌کننده برای تمام خدماتی که برای شما پرداخت می‌کنید اعتماد کنید.

برای انجام تکالیف خود نیاز دارید. با دیگران صحبت کنید که خود را منتشر کرده‌اند تا ببینند آیا آن‌ها احساس پشیمانی کرده‌اند یا خیر.

بسیاری از خودستایی یا سوبسید یا تامین کنندگان خود نشر خود وب سایت زیبایی دارند.

آن‌ها اصطلاحاتی مانند ” اگر دست‌نوشته تان را بپذیریم … ” اگر حقیقت وجود داشته باشد, بسیاری از این شرکت‌ها هر چیزی را که برای آن‌ها فرستاده بودید چاپ می‌کردند.

آن‌ها ” تمام خدماتی که در بالا لیست کردم را ارائه خواهند کرد, اما اگر تصمیم بگیرید از آن‌ها استفاده نکنید, باید هزینه کمتری پرداخت کنید, بلکه با محصول نهایی پایین‌تر نیز مقابله کنید.

به همین دلیل بسیاری از کتاب‌های منتشر شده خود را منتشر می‌کنند:

آرت آماتور روی جلد.

ویرایش یا بازخوانی.

کوچک به طراحی داخلی یا حتی فونت (بسیاری از استفاده از فونت sans, در حالی که به طور سنتی کتاب‌هایی را منتشر می‌کردند که اغلب از آن استفاده می‌کردند).

بسیاری از واژه ” را پیش از نام نویسنده روی جلد ” استفاده می‌کنند, که به ندرت با کتاب‌های چاپ‌شده قدیمی می‌بینید.

برخی از کتاب‌های خود منتشر شده, دیباچه را به درستی هجی نمی‌کنند, بلکه آن را به جلو یا عقب یا حتی تلفظ می‌کنند. و بسیاری از آن‌ها از دیکته انگلیسی سپاسگزاری می‌کردند.

اما اینها حداقل مشکلات بالقوه هستند.

آیا احتمال چاپ سنتی زیاد است?

تعداد کمی از ناشران سنتی نسخه‌های خطی ناخواسته را می‌پذیرند, اما این بدان معنا نیست که آن‌ها نویسندگان و کاره‌ای جدید را در نظر نمی‌گیرند.

آن‌ها مطالب ارسالی از سوی نمایندگان یا از نویسندگان توصیه‌شده توسط یکی از نویسندگان فعلی خود را می‌پذیرند.

من چندین دهه است که نویسندگان را مربیگری کرده‌ام, بنابراین من از سردرگمی, ناامیدی و سرخوردگی شما آگاه هستم.

به همین دلیل من این نقشه راه را برای چاپ نوشتم.

تا پایان, من می‌خواهم مطمئن و مطمئن باشید که کدام مسیر برای انتخاب کتاب تان انتخاب کنید – و شما قدم‌های لازم را خواهید دانست.

تصمیم‌گیری

ما در شلوغ‌ترین زمان نشر در تاریخ هستیم. چاپ آن هرگز آسان‌تر نبوده و به طور سنتی به صورت سنتی منتشر نمی‌شود.

اما اجازه ندهید که شما را دلسرد کند.

گرفتن یک نماینده ادبی یا ناشر برای گرفتن فرصت روی شما و یا دست‌نوشته تان, تصادفی اتفاق نمی‌افتد. این کار به زمان, تمرکز و برتری نیاز دارد.

با در نظر گرفتن:

کتاب شما چیست? نوع انتخابی که انتخاب می‌کنید, مخاطب هدف, نماینده بالقوه شما و حتی ناشران را انتخاب می‌کند.

مقصد شما کیست و چرا کتاب شما به فروش می‌رسد? و در برابر وسوسه دیگران مقاومت کنید. طبیعتا, ما تلاش زیادی برای نوشتن چیزی داریم و نمی‌دانیم چه کسی نمی‌خواهد آن را بخواند? حقیقت این است که این نوع تفکر, یک پرچم قرمز برای نمایندگان و ناشران دارد. موفق, حتی پرفروش‌ترین کتاب‌ها, به همه متوسل نمی‌شوند. آن‌ها برای مخاطبان خاصی نوشته شده‌اند, و اگر به بازارهای دیگر بروند (برای مثال, عنوان‌های جدید بزرگسالان هری پاتر – که برای بزرگسالان بسیار محبوب شده‌اند), این یک پاداش است.

پلتفرم دارید? اگر این عبارت جدید برای شما باشد, به سادگی به معنای میزان نفوذ شما است. این یکی از اولین پرسش‌هایی است که یک نماینده یا ناشر می‌پرسد. با انواع رسانه‌های اجتماعی و وسایل وبلاگ نویسی که امروزه در دسترس هستند, ایجاد و تعامل با خوانندگان بالقوه هرگز آسان نبوده است.

نحوه پشتیبانی از ناشران سنتی

اگر ” نویسنده غیرداستانی ” هستید, می‌خواهید یک طرح کتاب ارائه کنید که شامل خلاصه یک یا دو جمله خلاصه (خلاصه) هر فصل, به علاوه سه فصل است.

انتظار می‌رود که اولین نویسنده ادبیات داستانی یک نسخه کامل برای بررسی ارسال کند.

مزایای انتشارات سنتی

اگر دست‌نوشته تان پذیرفته شود, هیچ هزینه خارج از جیب ندارد.

نوردهی بیشتر.

حق انحصار بیشتر ناشران پرداخت پیش‌پرداخت را در مقابل حق امتیاز (که مال شما هستند, صرف‌نظر از فروش), اگرچه مقادیر بسیار زیادی تغییر می‌کنند.

گروهی از افراد حرفه‌ای, ویرایش, بازخوانی و طراحی کتاب خود را بر عهده می‌گیرند.

تیم دیگر بازاریابی و ترفیع را پیش می‌برد.

معایب چاپ سنتی

من اجازه نخواهم داد که فرود آوردن یک قرارداد کتاب نادر باشد. هزاران نویسنده مشتاق، نمایندگان و ناشران را هر روز با پیشنهادها خود به همراه خواهند داشت.

این می‌تواند یک فرآیند کند – از نه ماه تا دو یا چند سال از امضای قرارداد برای انتشار واقعی کتاب باشد.

شما ممکن است یک ورودی خلاق اما کنترل کمی بر روی فرآیند داشته باشید. ناشران سنتی همه ریسک‌های مالی را قبول می‌کنند, بنابراین آن‌ها حق تصمیم‌گیری نهایی در مورد همه چیز از پوشش و طراحی داخلی به عنوان, قیمت‌گذاری, و تبلیغات را ذخیره می‌کنند. در حالی که بسیاری از این چیزها قابل مذاکره هستند, تنها راه‌حل شما برای بن‌بست گرفتن این است که کتاب را کنار بگذارید. آن‌ها می‌خواهند شما را خوشحال نگه دارند, البته, اما آن‌ها آخرین حرف را می‌زنند. بر همه چیز.

بسیاری از نویسندگان درآمد بالقوه را دست‌بالا می‌گیرند. در حالی که شما در مورد معاملات هفت رقمی و چند میلیون دلاری صحبت می‌کنید, اینها به اندازه برندگان لاتاری بسیار نادر هستند. اکثر کتاب‌ها پیشرفت سلطنتی را تشکیل نمی‌دهند و بنابراین هرگز پول بیشتری پرداخت نمی‌کنند.

چگونه یک کتاب منتشر کنیم: فرآیند تهیه یک کتاب به طور سنتی منتشر شده‌است. ویرایش مانند زندگی نوشتن شما بستگی به آن دارد چون

مهم‌ترین گام زمانی که شروع می‌کنید، تبدیل شدن به یک ویرایشگر وحشی بیرحم است. حتی اگر بخواهید خود را منتشر کنید، کیفیت نوشته تان توسط این تعیین می‌شود.

editors اکتساب (اولین خوانندگان در انتشارات خانه‌هایی که تصمیم می‌گیرند که آیا دست‌نوشته تان ارزش نشان دادن به bosses را دارد) و نمایندگان ادبی به من می‌گویند که در عرض دو دقیقه یا چند صفحه دیگر به من می‌گویند که آیا دست‌نوشته تان ارزش پی‌گیری دارد یا نه.

ممکن است منصفانه به نظر نرسد، اما حقیقت سخت است. اگر دوست داشتید قبل از رسیدن به قسمت خوب، آن را گیر می‌انداختند، دفعه بعد با قسمت خوب شروع کنید. ∅ ∅

همه چیز بازنویسی می‌کند. سعی کنید تا زمانی که از هر کلمه راضی هستید، به شدت ویرایش کنید تا به شدت ویرایش کنید.

اگر یک نماینده تصمیم بگیرد که شما را سوار کند و یا دست‌نوشته تان توسط یک چاپخانه پذیرفته شود، هنوز هم در آنجا ویرایش خواهد شد.

اما هدف شما این است که این کار را به بهترین وجه انجام دهید تا بدانید چگونه از آن کسانی که در ابتدا به عنوان نماینده بالقوه یا ویراستاران به دست می‌آیند از بین برود.

۲. پیدا کردن یک نماینده

فرود یک عامل می‌تواند به اندازه رسیدن به یک معامله نشر مشکل باشد, زیرا همه آن‌ها در مورد یک نسخه خطی (یا یک نویسنده) آگاه هستند.

مزیت یک عامل (که باعث می‌شود آن‌ها ارزش کاری خود را داشته باشند) این است که آن‌ها به عنوان رهبر گروه شما عمل می‌کنند.

نمایندگان کسب‌وکار, صنعت, بازیکنان – را می‌شناسند – چه کسی چه چیزی را انتشار می‌دهد و چه کسی ممکن است چه چیزی را نوشته باشد.

آن‌ها دست‌نوشته تان را به ناشران اختصاص می‌دهند و از طرف شما حمایت می‌کنند. داشتن نماینده به خودی خود یک اعتبار است.

این نشان می‌دهد که شما و نوشته‌اید بدون بررسی و بررسی جدی باقی مانده‌اند.

برخی از ناشران سنتی دست‌نوشته‌های ناخواسته یا غیر سفارشی را در نظر می‌گیرند, اما اگر می‌توانید یک نماینده را زمین بگذارید, بهترین شرط شما است.

داشتن یک نماینده می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند. می‌توانند:

مربی شما در مورد پیشنهاد شما به شما کمک می‌کند تا فرآیند نشر و نشر را درک کنید تا بتوانید زمانی در مسیر خلاقانه خود باقی بمانید. (نمایندگان ادبی گوگل))

۳- نامه پرس و جو بنویسید

یک نامه پرس و جو (سوال) برای تعیین اینکه یک نماینده یا ناشر ممکن است به دست‌نوشته تان علاقه‌مند باشد, طراحی شده‌است. این اولین تاثیر شما است.

آن را محرک و جذاب کنید.

نمونه کار